Het is volgens de Graaff vrij uniek dat er helemaal geen interviewbeelden in een documentaire zitten. Het is het handelsmerk van regisseur Asif Kapadia dat hij ook toepaste bij zijn films over autocoureur Ayrton Senna en zangeres Amy Winehouse. ‘Je leest in deze film van het gezicht van Maradona af hoe hij zich voelt. Daar zit vaak veel emotie. Een afwisseling met een interview met iemand anders zou de kijker helemaal uit het moment halen. Wel zitten er audio-interviews in de film. Van Maradona zelf, of van mensen in zijn directe omgeving: zijn zus, zijn vriendin of zijn persoonlijke trainer bijvoorbeeld. Er komen geen voetbalanalisten aan bod. Op deze manier blijft de regisseur heel dicht bij het verhaal.’
Door het ontbreken van talking heads is er een gevaar dat de kijker niet weet wie er spreekt. Regisseur Kapadia lost dit heel zorgvuldig op door aan kleine maar cruciale details te denken. Neem bijvoorbeeld de titelkaarten die de naam van een geïnterviewde aankondigen. Die staan extra lang in beeld. Ook laat de regisseur vaak gelijktijdig beelden zien van de persoon die spreekt, waardoor je een vermoeden hebt bij wie die stem hoort. De beeldtaalexpert vervolgt: ‘bij veel programma’s en documentaires komt de titelkaart in beeld terwijl iemand zijn eerste zin uitspreekt. Omdat je vaak onbewust onderzoekt wat voor mens je voor je hebt, hebben je hersenen geen tijd om ook de naam te onthouden. Daardoor vergeet je vaak gelijk wie het heeft gezegd. Dit is ook de reden dat je op feestjes vaak namen vergeet. De regisseur lost dit op door iemand eerst een volledige zin te laten zeggen. Daarna komt er pas een naam in beeld. Daardoor ben je als kijker nieuwsgierig geworden en ga je op zoek naar die naamtitel. Zelfs aan de kleur van de tekst wordt gedacht: de kleur van de tekst is eerst blauw, daarna wordt hij wit. Dit zijn de kleuren van Napoli, maar ook vallen twee verschillende kleuren extra op. Ook wordt elk woord afzonderlijk geanimeerd. Hierdoor zijn er veel manieren waardoor de tekst opvalt. Dat is ontzettend slim. De regisseur zorgt dat je als kijker de titel wíl zien.’