Ruud van de Gevel en Johan Nijhof waren eind vorige eeuw hun tijd ver vooruit met hun lokaal gebrouwen Huttenkloas-bier. De craftbier-revolutie was nog niet uitgebroken en Nederland dronk alleen nog maar pils. Het eigen bier uit Twente vond vrijwel nergens aftrek. De omslag kwam in 2010, toen de rage van het zelfgebrouwen bier uit de Verenigde Staten naar Nederland overwaaide. Jonge ondernemers uit de Randstad lanceerden het ene hippe biermerk na het andere, met gewaagde smaken en catchy etiketten. De kersverse brouwers hadden zelf geen kapitaal om in dure ketels te investeren en klopten aan bij Ruud en Johan. Huttenkloas kon de inkomsten goed gebruiken en ging voor de aanstormende collega’s uit de Randstad brouwen. De Twentse brouwerij had uiteindelijk zo’n dertig huurbrouwers in huis en brouwde nauwelijks meer voor het eigen merk. Geïnspireerd door het succes van de nieuwe generatie willen Ruud en Johan nog een keer proberen met het eigen Huttenkloas merk een plek te veroveren op de overspannen biermarkt.
Let op: Deze inhoud kan niet getoond worden omdat deze mogelijk strijdig is met de gekozen cookiesettings.
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?
U kunt dit hier aanpassen door de categorie 'social' aan te vinken. Waarom is dit nodig?